Máme nové logo, všimli jste si?

Víkendovky

Pro spoustu z vás je to kosmetická úprava, kterou byste možná přehlédli, kdybych vás na ni neupozornila. Ale já jsem v CooBoo od úplného začátku, takže je pro mě nová podoba našeho loga velká věc. Logo jsme zjednodušili, zbavili jsme se graffiti tagu, prostě toho camfrňousu nebo jak mu chcete říkat… upřímně, my sami pro něj nemáme žádné oficiální pojmenování.

Chtěli byste vědět, jak vůbec logo vzniklo? Jeho autorem je Pavel Beneš a tehdy dávno předávno, v roce 2009 (!!!), od nás dostal zadání vytvořit logo pro novou značku. Mělo být „mladé, dynamické a hravé“. Proto to graffiti, jako že jsme cool a trošku pubertální :D Hlavní vtip měl spočívat v tom, že CooBoo je rebelské nakladatelství, co rádo porušuje zajetá pravidla a nebojí se nových věcí. Rebelie v logu měla být znázorněna tím, že logo nemělo být na knížkách vycentrované jako celek, ale ten graffiti prvek měl být tak nějak navíc, čímž se mělo vymykat všem logomanuálům a dráždit vaše OCD oči tím, že to sakra není uprostřed… Upřímně, kromě autora loga to nakonec takhle nikdo nepoužíval, ale pšt 😉

Určitě by vás ale zajímalo, co ten graffiti klikyhák vlastně znamená. Hrozně mě pobavila Aneta z Abyss Candle, která na Instagramu ve stories vyzvala své sledující, aby si tipovali. Odpovědi byly totiž tak rozkošně konspirační, že se s vámi o ně musím podělit. Asi nejvíc lidí tipovalo, že je to vlastně CooBoo přepsané do graffiti stylu. Jo, to docela dává smysl. Ale ne. Další tip byl, že tam jsou znaky za počet redaktorů v CooBoo. Zajímavý. Ale taky ne. No a podle mě nejlepší tip byl, že to je údajně podpis zakladatele nakladatelství! Skvělá úvaha, co říkáte? :D Dejme tomu, že zakladatelem se v tomhle případě rozumí první šéfredaktorka CooBoo Karolina Medková, které tímto mávám. Ale ani tohle není pravda, Karolina sice trochu škrábe, ale zas tolik vlastně ne…

Takže. Velká chvilka napětí. Co to vlastně kruci znamená, to graffiti? Přemýšlím, jak bych vám to co nejsnadněji vysvětlila. Mno. Tak jo. Nebudu to protahovat. Neznamená nic. Je to zkrátka a dobře pouze grafický prvek. Dokonce se jeho podoba měnila, než jsme došli k té úplně finální, jak je vidět na obrázku. Jste zklamaní? Pak vám aspoň nebude tolik chybět 😉 Nové logo oficiálně nasazujeme od 1. listopadu, ale už teď ho můžete vidět na některých našich knížkách, protože internet je mocný a nedá se to utajit. Ale 1. listopadu se změní tady na našem webu a na našich sociálních sítích, takže to už asi nepůjde přehlédnout. Naše nové logo má působit i trochu dospěleji, protože takové CooBoo koneckonců čím dál tím víc je. Vyrostli jsme, už nejsme jen mladší (a „komerčnější“) sourozenec Albatrosu. Děláme knížky, které čtou všechny věkové kategorie a nemusíte se je stydět otevřít v metru, protože doby, kdy young adult bylo jen pro pubertální mládež, jsou dávno pryč. Mám z toho radost a doufám, že vy taky. A doufám, že nám zůstanete věrni i s logem bez klikyháku.

Tereza

VÍKENDOVKA! Napište nám, co si o novém logu myslíte. Líbí se vám? Nebo byste zachovali původní? A máte nějakou další vtipnou teorii, co by mohl ten klikyhák znamenat? :D

Napište nám svou odpověď do komentářů. Čas máte do neděle, my poté vybereme jednoho z vás, který si bude moci přát knížku z CooBoo dle vlastního výběru.